Antara benar dan tidak

Dah lama sangat dah tak letak entry baru kat sini. Takde masa lah. Maklumlah bizi. Wah,statement! *konon bizi sangat lah kan,ngalahkan mak datin - mak datin kan* Tapi memang tiada yang benar melainkan yang benar belaka. Aku memang bizi pon sejak - sejak makin tua ni. Pagi keluar, balik senja. Mana ada masa nak exercise jari. Takkan nak pulun usung leptop kecik aku ni ke hulu ke hilir kan. Memang tak kuasa lah! Nak jog pon memalam buta baru ada masa. Lagi pulak, sejak - sejak jadual exam mula menyemak kat papan kenyataan tu, memang bertambah kurang lah masa bersosial aku kan.

Ekceli aku tengah stress. Jangan tanya sebab apa. *pergh! perasan gila! macam ada je orang nak hamek tau kan??* Tapi memang aku tak berniat dan langsung tak berminat nak cerita apa - apa pon. Takot nanti tersalah cerita. Timbul fitnah. Taknak aku tanggung dosa. Cukup - cukup lah kan. Takpe. Hari ni hari kamu, esok lusa insyaALLAH hari aku. Kau nak jaja cerita apa pon, jaja lah. Sikit pon aku tak heran. Sebab aku manusia yang tau diri. Aku tau apa aku buat. Aku engat jasa - jasa baek yang penah orang tabur kat aku walau sebesar biji limau sekalipon. Aku bukan manusia yang jenis lupa diri. Orang buat baek dengan aku, aku balas dengan layanan yang baik. Tapi bila orang buat masalah dengan aku, maknanya kau silap orang. Orang bizi macam aku tak kuasa nak layan orang - orang macam ni.

Bercakaplah selagi kau masih diberi anugerah untuk bercakap. Sesungguhnya ALLAH maha mengetahui. Suatu hari nanti, we'll know siapa yang benar dan siapa yang salah. Aku tak kata aku betul dan aku tak kata kau salah. Mungkin dari sisi aku, aku rasa aku betul. Aku rasa setiap tutur kata, tindak tanduk aku benar belaka. Tapi mungkin aku lah punca semuanya. Tapi takpe, one day, we'll know the truth. Bukak lah segala cerita tentang aku kalau kau rasa itu memuaskan hati kau. Sikit aku tak heran. Tapi aku takkan sekali - kali bukak cerita kau sebab aku taknak aib aku dibuka nanti. Sekian. Chow~

2 comments:

Yana said...

farah, bunyi marah dengan orang. kena release tension nie.
nanti ada masa, buat nie

http://tintagadissederhana.blogspot.com/2011/12/jom-buat-post-berantai-antara-bloggers.html?showComment=1323664640315#c157528738837690959

mr_right said...

mulut orang memang takle nak jage.. org2 camtu yg merasakan diri diorang segalanya betul. yang penting, kita tahu yang kita di pihak yang benar. btw, jangan stress-stress yep. assignment, lab report, kuiz, test etc memang dah jadi lumrah dak usm. enjoy your study ! ;)

Post a Comment