uish...sakan !!

aku memang sakan la kalau bab ney. sebab itu sebenarnya tak berapa nak suka tengok. haha. bukannya apa.. karang melebih-lebih. malu. jatuh lah saham aku. tapi memandangkan ayahanda terchenta yang pegang mandat. remote tue jatuh di bawah kuasa pihak jajahan la. dush!! ada plak disamakan ayah aku yang sorang tue dengan pihak jajahan. tapi memang btol ape. aku sekarang dah berada di tanah jajahan " Encik Ismail + Puan Faiza " apa.





hailaa~ rindunya nak gelak tonggeng sakan ngan kawan2. agk2 deorang rindu aku tak? berani lah taknak rindu, aku hambat aje ngan penyapu lidi mak aku. haha~ padan muka! tue la.. aku ney nak dirindu orang pon jenuh nak paksa2 orang. kalau nak tunggu deorang rindu aku tanpa dipaksa memang macam tunggu kucing pegi mandi dengan sendirinye. muahaha~







uh.. panjang lebar plak aku mengarut-ntah-pape kn..okiedokie~ back to the main point. aku nak cakap pasal ney sebenarnya. tawu ke tak ney aku nak cakap pasal apa?
haa?? apa dye?? tak dengar laa. ce ckp kuat cket. ney ckp bisik2, macam pengantin baru aje.   apa?? bola sepak? pasti kah? yea..memang tepat!! tahniah! sepuluh markah akan kami kredit kan ke dalam akaun anda. haha~ aku dah terkena sindrom gila-tapi-waras. aku bukan boeh tengok orang maen bola dalam tv tue. kang tak pasal2 aku jadi pengulas sukan tak bertauliah. uu..malu2. jatuh kredibiliti aku. macam2 reaksi aku bila nonton tue. melayang abeh kaki tangan. silap2 boleh ngigau aku malam tue. hailaa~~







btol la rase macam nak bom aje deorang ney
bila bola senang pon tak boleh nak gelecek kasi cun
(gaya macam aku terer sangat gelecek laa.. haha~ )






eh..bola camtue pon tak boleh amek ke..ee..
gi balek maen kat kampung laa..





  wah..hensem la bang.. dahsyat la abang maen..
gol cantekk la..terbaekkk la abang!! weewiiitt!






apa maen teruk sangat ney? buat malu je la..
dah la maen kat gelanggang sendiri. nasib baek aku tak pegi
tengok kt stadium. membazir aje! heee~~ 
(gaya macam selalu aje aku pegi stadium tue.. ngeh3~ )





alahai..slownye maen.
tengok adek2 aku maen pon dahsyat lagi la.. hailaa~
(padahal adek aku sorang je yang nak maen bola pon. kah3~ ) 






haa..tangkap la bola tue. ish. phew~~
naseb tak bolos. kus semangat.. wahaha~






ney yang gua tak boleh tahan ney.
pakcik pengadil ney. dye tackle pemain gua tue.
lu patot tiup wesel tue.bukan hiasan semata-mata la wesel tue..
angkat kad terus. aiyooo~ pakcik ney..
lu berat sebelah la pakcik. heee!!


haha~ tengok! sampai pakcik pengadil tue pon aku jadikan isu.
yela.. mana tak geram. kadang2 deorang tue berat sebelah.
tak adil taw!


tue la aku.. seorang penonton. bukan pemain pon.
tapi aku yang terlebih emosional.





bila pemain terlepas bola aje,
aku yang berasap telinga





bila pihak lawan jaring gol, aku
plak yang rasa nak tepuk dahi,hantuk kepala segala bagai






bila pasukan aku yang kalah (macam aku plak yang maen.. haha~)
aku yang speechless tataw nak kata apa 







bila ada peluang tapi sebab kompiden lebih
dan tak dapat jaring gol, aku plak yang rasa
nak karate sorang2 pemain2 tue sume
haiyak!!







bila tengok pihak lawan nak menyerang pintu gol
aku plak yang rasa pening2 lalat  
takut bolos. rasa nak pegi ganti keeper pon ada


tue blom masuk part penalti tue
aku plak yang gigil takut. ngee~
macam tunggu pesalah kene hukum bunuh tue..haish~






kalau pasukan aku dapat jaring gol.. haaa..
  yo yo yo sakan laa
sukanya hati riang ria je rase

tapi kalau tak gol.. heee..
  aku sembelih jugak ney karang.. aiyoyooo~





 kalau pasukan aku kalah..
rasa macam taknak sokong da
perabih air liur aku je nyokong deorang neyh
tapi kalau menang..
sakan..puji kemaen lagi haa..
nak lambung bantal pon ada


kalau aku yang jadi pemain, hai..
tataw la.. terlebih-lebih emosional la jawabnya
nasib la takde orang bukak jawatan kosong untuk
jurulatih. kalau x, maw jugak aku apply
mesti lagi hancuss la team itu
haha~

tapi kan. kenapa bila jaring gol aje, mesti nak salahkan keeper? aku la tue.. orang laen ttaw la kn. payah kot nak jadi keeper ney. kena ada instinct yang tersangatlah kuat dan tepat. kena TINGGI juga. bold cket tinggi tue,kriteria penting tue. kalau rendah macam aku ney, memang lawan akan aci tuju atas je la.. hey, aku cakap berdasarkan pengalaman okeh. bukan maen goreng kosong aje taw. aku penah jadi keeper time maen bola baling. bukan sebab aku ade instinct yang kuat+tepat, tapi sebab dah sume orang taknak jadi keeper, dan memandangkan aku adalah bidan terjun yang aci ditangkap muat aje ganti orang, aku pon menurut arahan pihak berkuasa sajelah. takkan nk buat kepala ferum kat situ. nasib la pintu gol tue tak besar mana. kalau tak maw bolos sampai sepuluh kot.hailaa~ tue belum masuk part yang aku keluar abes bunga silat nak tepis bola dan kaki tangan yang melayang semata-mata taknak kasi bola tue gol. memang sakit2 la badan aku. masa tue kalau bola kena muka pon kira ampun lagi dari biar bola masuk gol. sebab keeper ney akan rasa sangat2 bersalah la kalau tak dapat selamatkan bola tue dari bolos. aku rtue, asal gol je, aku mintak ampun dari sume ahli kumpulan aku. haha~ kelakar.. sumpah! so, jadi-jadi la nak salahkan keeper ye.okiedokie~ enough membebel. out~

4 comments:

Yana said...

kau mimpi ape bola2 niee?

APPLE LEMON said...

aku tengok bola la semalam..haha~

Zuhair said...

hahaha
bola org putih ke bola malaysia farah oii..?

APPLE LEMON said...

bola malaysia la..aku sokong yang ade cop sirim je..haha~

Post a Comment