ANGIN

Semalam aku tonton wah,tonton kau..skema! haha Just For Laughs Asia..Gelak tergolek-golek aku.Hahahaha.Kadang-kadang memang boleh hilang stress bila tengok program2 cenggini.Paling aku tak boleh tahan, bila part kentut tu.Oppss..pelan cket ye,isu sensitif tu! Hahaha

Ade sorang mamat jaga kaunter ala-ala kaunter pertanyaan, pastu bila ada orang mai kat kaunter tue, dia kentut Bunyinye, masyaALLAH..dahsyat giiiileee habaq kat hang! Kehkehkeh.Org2 yang dengaq bunyi tue,  teruih buat muka pelik ala-ala dah terhidu-hidu aje baunye. Padahal takde bau pon. sebab dye bukan kentut betul2 pon Sumpah aku teruja tengok muka org2 tu. Agak2 macam mana muka aku bila aku plak yang ade dlm situasi tue agknye eh? Oh, aku taknak tengok cermin..Tapi biasanya aku buat biase aje, anggap macam takde ape berlaku. Muka maintain steady seh..Takde perasaan! Ngehngehngeh.....

Kalau korang la kan, tetibe tengah2 dalam tren ke, dalam bas ke, tetibe ade orang buat perangai gitu, benda first skali yg korang akan fikir ape? Kalau aku, benda pertama yang aku cakap dalam hati, " Heee..tak senonoh!" See? Negatif kan pemikiran aku? Padahal aku boleh je nak berprasangka baik kan. Boleh je kalau aku anggap orang tu dah desperate sgt. Tak sengaja ter-terlepaskan angin kurang menyenangkan tu.Kalau takde bau takpe lagi. Hehehe Ataupun, aku boleh je anggap orang tu mesti dah berusaha bermati-matian untuk menahannye, tapi terlepas jugak. Nak buat macam mana kan? Takpon, cuba ajelah letak diri kita dalam situasi orang itu, memahami keadaannya.Mesti dia pon taknak buat camtu sebenarnye, tapi benda dah di luar kawalan. Berserah ajelah...Atau mungkin dye tak boleh kontrol deria rasa kentut dia tu. Angin tu maen keluar ikot suka aje. Tak sedar pon bila keluarnye..Alorrh..macam usop wicha tu..hehehe *wink* *wink* *wink*

Tapi mende camni, isu biase kan. Hukum alam.Orang kate ape, natural alarm? Eh, yeke? Hehe.Maaf gue kurang periksa dong. Bukan boleh nak ditahan-tahan kalau dia dah bagi warning nak keluar, harus dikeluarkan jugak kan.Ye tak? Teringat plak masa aku plkn dlu, tgah2 ramai org tue, ade la sorang yang membuat onar melepaskan molekul2 gas yang berbau kurang enak. Wallahua'lam la sape kn..Tapi bukan aku.Itu yang pasti.Hehehe. Tengah semua org kecoh2 tue, jurulatih aku cakap. "Alah..biar lah..btol la tue dye kentut kat sini. Kentut kat mana2 pon bleh. Sebab takde tandas untuk kentut kan.." Hahaha.Aku sengeh aje dengor. Btol jugak kan. Jadi, sepatutnye tak jadi isu la bila ade orang kentut di tempat awam kan.


Kalau taknak ade orang kentut, sila paparkan papan tanda ini ye.
Sekian, terima kasih. :)

p/s : cakap pasal kentut, teringat pulak sorang budak batch aku masa skolah dulu.Nama dan identiti dirahsiakan. Hahaha.


0 comments:

Post a Comment