hebat ke berkereta besar?

Masa aku jadi penumpang semata-mata, aku tak pernah kisah ape yang jadi atas jalan raya tu. Orang nak pandu kura-kura ke, makan angin ke, perasan diri tu pemandu Malaysia di litar sepang ke, sikit pon tak jadi kudis. Kadang-kadang aku heran kenapa mak aku selalu je bising2 time bawak kereta. Berkerut je muka.

Tapi sejak dah jadi pemandu perasan gila!haha., aku selalu je rase sakit hati. Rupa-rupanya memang tak ramai dah orang budiman atas jalan raya. Aku paling benci tengok orang berkereta besar berlagak macam jalan raya tu ayahanda dia yang punya. Dem! Bawak laju2. Lepas tu tukar lorong macam kereta lain2 tu semua batu kecil belaka. Heee..memang suka buat aku menyumpah dalam hati. Kau buat aku rasa yang kau sengaja nak tunjuk kereta besar kau tu. Macam hebat sangat. ok,memang hebat pun! Nasib baik lah aku takde kuasa magik, kalau tak memang aku sumpah sume kereta besar tu jadi seekor katak. Mesti comel tengok orang pandu katak kan? Haha~ tak senonoh gila otak aku.hehehe.

Aku paling suka orang yang nak tukar lorong yang pandai bagi signal terlebih dahulu. Nak2 pulak kalau dia nak masuk depan aku. At least aku boleh la slow kan kereta dan bagi dia ruang nak mencelah. Ni tak, ikot suka moyang dia je nak potong gitu. Kang aku cium bumper kereta dia kang free je. Aku ni bukan expert lagi bawak kereta, masih jolok buah cempedak luar pagar lagi, sila2 lah bertimbang rasa ye. Jangan engat kau dah dapat lesen 20 tahun, kau dah jadi senior atas jalan, segala ceruk jalan kau dah jejak, kau boleh buli aku yang junior lagi ni haa. Aku pantang tau!

Lagi satu aku paling tak suke bila ada orang yang bawak motor tengah2 jalan. Sama lah jugak dengan basikal. Boleh bawak tepi sikit tak? Bukan ape, kalau dapat yang bawak alahai...macam ronda2 pusing kampung  makan angin tue, mati kutu la aku nk ngekor nye. Orang laen ngejor masa tawu..Masa tu platinum. Jadi, tolong lah hormat aku sebagai salah sorang pengguna jalan raya, sebab aku pun hormat korang tau walaupun baru setahun jagung aku dpt lesen aku. Sekian, terima kasih.




pesanan ini dibawakan khas oleh APPLE_LEMON 

4 comments:

saya afiqah laa (: said...

ececeeh maju sudeey..si pemandu kereta!!

pahni bole laa bwk i ronde2 taiping mehh :))

APPLE LEMON said...

oh, bereh...janji u mai tepeng aje..pehtu nak pi mne, u ckp aje..i bwkkan..haha~

Zuhair said...

bawak moto la best, senang cilok
tp kalau lori potong, boleh bergoyang gak!

APPLE LEMON said...

ak takde lesen motor la juer..

Post a Comment