muka-muka

" Tengok tu, buat muka. Orang cakap buat muka,"

Tu antara ayat yang penah kawan aku cakap kat aku dulu. Sumpah sikit pon aku tak percaya apa dia cakap. Apa buat muka? Muka tembok? Seri muka? Muka buku? Aku sikit punya khusyuk, fokus dga dia cakap, dikatanya aku buat muka. konon2 nak cakap aku protes dan tak setuju la tu. Tapi aku rase aku takde pon buat muka mcm yang dia cakap tu.Bermati-matian aku nafikan.

"Orang yang buat muka ni, dia mana tau. Nak aku rakam? "

Lebih kurang gitu la ayat dia bila aku nafikan apa dia cakap tu. Gila! Nak rakam muka aku apehal? Buat menakutkan lipas belakang almari? Tak payah! Memang aku tak pernah percaya apa dia cakap, sampailah mak aku sendiri yang tegur. Siap buat ulang tayang lagi. Masa tu abah aku call, cakap pasal *tuttttt* , di luar sedar aku, aku tercebikkan muka. Haha~ Rupanya mmg aku selalu buat muka gitu pon. Hailaa..buruk sungguh!

ni la muka yang aku selalu buat tu. Buruk betul perangai.

Sebenarnya kita semua ada satu habit yang kita buat di luar sedar kita. Setengah orang suka kedipkan mata tanpa sengaja. Setengah orang tengok tv sambil ternganga. Setengah orang bila makan dia makan sayur dulu,baru makan yang lain2. Setengah orang bila bercakap, mesti akan sebut sesuatu perkataan mcm mm... , aa... , kn... , dan mcm2 lagi. Benda ni lebih kurang mcm kita menguap. Kita tak boleh nak kawal. Sebab dah terlalu biasa buat. 

p/s : Karam Singh Walia pon ada habit cenggini jgak tau. Tangan dia! Hahaha. Sampai dah jadi trademark dia. Kalau maen permainan regu tu, yang teka2 guna isyarat tangan tu, mesti senang nak teka kalau buat trademark dia tu kn..Sebab dia sorang je yg buat gitu.  (^.-)v

0 comments:

Post a Comment