Menghampiri Namun Menjauhi

Malam 12. Uh, sekejap sungguh. Tak terasa langsung. Dan nyata untuk istiqamah itu sangat susah. Sama ada orang - orang lain juga merasakan ianya sukar atau tidak, itu aku tak pasti. Mungkin hanya aku sorang saja. Sudah tak lama nak raya. Ya. Ada sedikit rasa gembira. Tapi juga ada rasa sedih. Ramadhan semakin berlalu. Entah masih ada umur untuk bertemu lagi atau tidak. Moga - moga masih ada kesempatan. Amin..

Bila raya makin hampir, makin banyak yang bermain di kepala aku. Raya tahun ni rasanya kurang meriahnya. Sudah lama sebenarnya raya kurang serinya bagi aku. Mungkin bukan aku saja, mungkin ramai lagi yang menyambut lebaran dalam kekurangan. Tapi ramai juga yang menyambut raya dengan penuh keceriaan. Walau bagaimana keadaannya sekali pun, wajar untuk kita laluinya dengan penuh kesyukuran. Kerana berjaya menyempurnakan ibadah puasa. Juga kerana dipanjangkan umur lagi.


p/s : Moga - moga dapat puasa penuh. Walaupun agak mustahil. Hehe.

0 comments:

Post a Comment