school holidays? naaa~~


haa! Ape cuti2 sekolah haa?? takde dah.takde!takde! esok sekolah lah.mne de cuti lagi dah.hahaha. padan muka! Kalau zaman aku pakai uniform sekolah lagi, cuti sekolah la time yang paling aku tunggu2. Tapi bila memikirkan keje sekolah yang selonggok tu, memang lah rase taknak cuti tu. Waktu nak balek umah, memang bergunung la buku aku angkut, tapi takat angkut aje la, tak pernahnye bersentuh walaupun azam nak sentuh memang ade sejak hari pertama jejak lantai rumah lagi. 

Walaupun aku paling suka time cuti sekolah, tapi aku lagi suka time nak balek sekolah dari cuti tu. Haha~ Tau kenapa? Sebab aku balik umah, kumpul cerita banyak2. Bila balek aje sekolah, malam tue dah bergosip dah. Time2 gini lah ni. Kelas tue mmg bising lah. Belom cakap dewan makan lagi. Lambat aje makan. Al-maklum lah, sibuk bukak hikayat. Bukan aku sorang je yg ade cerita. Orang laen punye cerita lagi. Memang kena jimat2 masa lah nak ngabehkan cte2 tue. haha~

Ni kalau kat kelas time gini ni, aku tengah sibuk meng-copy- keje sekolah kawan2 aku. Al-maklumlah.. Balek umah tak penah sentuh. Bila balek sekolah pulun la.. Siap "skandal" buku kawan aku, cakap siap2 masa kat umah lagi. haha~ Aku je la yg slalu buat keje jahat tue. Kawan2 aku sume baek, siapkan keje skolah. hahaha. Bila mak aku tanya takde keje skolah ke, aku jawab dah siap. hailaaa~~ Jahatnya aku masa skolah. Tu belum ungkit pasal library lagi tu. Lagi la banyak kes jenayah aku kat sane. Otai jugak aku dulu. hahaha...kenangan..kenangan..

Tapi aku memang rindu zaman sekolah aku. Aku rindu kawan2 aku. Aku rindu nak wat jenayah lagi. Aku rindu nak belajar jadi otai daripada budak skema dulu. credit to sume kawan aku yang menyumbang kenangan indah dalam hidup aku. sob..sob.. tiba2 ada rintik2 hujan plak..hahahaha~

4 comments:

saya afiqah laa (: said...

waaa rindu jugak laaa!!kat sini baru ribut tau td sbb ak tetibe rase rindu kat sume org..

Zuhair said...

zuhair dh larat mimpi sekola dh.
huhu

APPLE LEMON said...

fiqah : bila nak turun sini? sukan turun x?
juer : slalu mmpi skolah ke? hahaha~

Zuhair said...

selalu mimpi. time mdm lee ajar +math la, sblm spm laa... mcm2 la

Post a Comment