sebaris nama yang indah

Okei. Ape yang hebat sangat dengan nama? Kau punya pasal la kau nak letak nama apa pun kan, ade orang laen nak kisah ke? Mungkin ramai yang lebih suka dipanggil dengan nama gleme daripada nama dalam surat beranak tu. Kenapa ye? Nama yang mak bapak bagi tu tak cukup gleme ke?

Aku penah naek hantu hanya kerana orang tersalah sebut nama aku. Masa tu aku memang pantang kalau orang salah sebut nama aku. Padahal tertukar F dengan T aje pon. Tapi sekarang, aku pulak yang guna nama yang ntah-apa-apa-ntah. Yep. Aku memang senang terpengaruh. Sebab dah besar kot, dan terasa malu kalau tak ikot peredaran zaman, maka aku pun mula menghabukkan nama dalam i/c aku tu. Orang laen ada nama gleme, aku pon nak ada jugak. Samalah macam bila tengok orang pakai shawl, aku pun nak try jugak. Padahal  che cermin awaldah cakap memang buruk aku pakai shawl.

Tapi walau kau guna nama apa sekalipun, percayalah, nama tu mampu buat kita tersenyum bila disebut. Oh, kalau korang tak rasa camtue, at least bagi aku betul. Aku akan senyum bila teringat nama kawan2 aku. Kadang2 siap sengeh. Sebab bila aku engat nama deorang tu, aku akan terkenang balek zaman muda aku. well, sekarang pon tak lah tua sangat actually kan.. See? Hebat kan kuasa sebaris nama?

2 comments:

Yana said...

nama aku yana. ingat tau.
btw, liyana sangat lembut bunyinye. jadi, jangan panggil aku 'liyana' hahah.

APPLE LEMON said...

cik YB : aku pon rse pelik kalau pggil hg liyana.yana tu sedap lagi kot,manje je bunyi nye.hahaha~

Post a Comment